Mijn gezichtsroutine!

Ik heb een tijd gehad ( niet zo heel lang geleden) dat ik mijn huid verzorgde zoals iedereen dat aanraadde, eerst wassen dan tonic en daarna creme. Ook deed ik dingen zoals oogcreme en elke week een maskertje, soms 2 keer per week enz. Totdat ik het gevoel kreeg dat bij welke gezichtsproducten ook, welk merk het ook was, het gewoon mijn huid niet heel veel beter maakte. Ik heb zelf een typische tienerhuid: vet, glimt snel en vooral veel puistjes. Mijn puistjes zijn op dit moment niet op z'n ergst ( dat was een jaar geleden namelijk het geval) maar ze zijn nog niet weg. Daarom besloot ik om mijn huid eens ontzettend eenvoudig te verzorgen, namelijk alleen te wassen en s'ochtends ook een beetje creme. Dus dit zijn de dingen die ik nu gebruik en ik moet zeggen ik ben er enthousiast over! Lekker eenvoudig, geen poespas ( en dus ook meer tijd s'ochtends en s'avonds ;) en mijn huis reageert er goed op!

Face wash s'avonds

S'avonds was ik als eerst mijn gezicht met de vichy normaderm face wash. Ik vind deze  fijn, niets speciaals. Hij haalt mijn make-up goed weg en hij irriteert mijn huid helemaal niet. En dit is ook het enige wat ik s'avonds met mijn huid doe. Hij kost €12,75.

Face wash s'ochtends

s'Ochtends was ik mijn huid met havermout! Een ontzettend natuurlijk, makkelijk en goedkoop 'product'. Ik pak altijd wat havermout, maak het nat, doe het op mijn gezicht en was het er daarna af. Ik vind altijd dat mijn gezicht een soort natuurlijk 'glow' van havermout krijgt wat ik ontzettend mooi vind.

Creme


Overdag gebruik ik, nadat ik mijn gezicht met havermout gewassen heb, de vichy normaderm creme. Deze is bedoeld voor de gevoelige huid met acne, en dat heb ik. Ik vind hem fijn werken, hij 'droogt' snel en is een prima basis voor make-up. Ook krijg ik er geen extra puistjes van (;. Hij kost €16,50.

Masker

En tenslotte als ik soms het gevoel heb dat mijn huid wel een oppeppertje kan gebruiken of ik gewoon zin heb ik net iets meer verzorgen gebruik ik een yoghurtmasker. Yoghurt is voor elk huidtype ontzettend goed en hij maakt mijn huid lekker zacht en het is natuurlijk lekker makkelijk en goedkoop!

Lots of love & kisses, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten