Heeeelp puistenattack?!

Oke ik denk dat dit voor veel mensen best herkenbaar is, ineens krijg je binnen een paar dagen ontzettend veel puisten erbij en je hebt geen idee hoe het komt. Door hormoonwisselingen of verkeerde producten? Meestal gebeurt het ook net op het verkeerde moment, date/ leuk feestje. Het is nou eenmaal zo maar nu is de vraag: Wat doe je ertegen?

Als eerst zou ik adviseren om je huid zo schoon mogelijk te houden, niet gaan overdrijven met 5 keer per dag je huid wassen, en probeer het ook zo min mogelijk te verstoppen. Natuurlijk wil je een mooie huid op een feestje maar probeer op momenten dat je het niet hebt je huid zo veel mogelijk met rust te laten. Ik probeer altijd een soort treatment te houden voor mijn huid, die ik een week doe en daarna zijn die extra puistjes meestal verdwenen. Dus dit doe ik:
Stomen

Ik stoom elke avond mijn huid met een gezichtsstomer. Je kan ook een bak met heet water pakken en dan er een handdoek overheen doen, werkt ook prima. Door het stomen gaan al je poriën open en gaat al het vuil eruit waardoor en zo min mogelijk nieuwe puistjes kunnen ontstaan omdat al het vuil eruit komt.

Tonic

Vervolgens gebruik ik de Vichy Normaderm tonic. Hiermee haal ik nog al het extra vuil weg en het verfrist mijn huid. Dit gebruik ik ook alleen s'avonds.

Hydraterende creme


En als laatst gebruik ik s'avonds de Cetaphil hydraterende creme. Deze maakt mijn huid lekker zacht en helpt ook goed tegen puistjes!

Eryacne

En overdag was ik eerst mijn gezicht met Havermout. En gebruik daarna eryacne. Eryacne werkt ontzettend goed tegen puistjes maar het is wel heel erg agressief dus gebruik het niet te vaak en al helemaal niet op een ontzettend droge huid!

Deze routine houd ik meestal een week vol en daarna ga ik weer gewoon op mijn gewone huidroutine .

Liefs, Iris


Geen opmerkingen:

Een reactie posten