Ohoh.. keelpijn!

Ja jongens, het is weer zover. Het is alweer december en nu net de eerste dag van december krijg ik heel erg veel keelpijn en ben ik ontzettend schor. Het is wel zo dat mijn moeder en beide broertjes longontsteking hebben. En ik ben nu ongeveer de enige nog geen keelontsteking persoon thuis, maar ik zit er wel lekker tussenin! Maar ik geef wel even wat tips als je ook veel keelpijn hebt!

- Probeer je stem zo min mogelijk te belasten, dus bijvoorbeeld niet heel erg hard gaan schreeuwen. Het is nu juist belangrijk dat je je stem een beetje met rust laat en het 'beter laat worden'.

- Neem keelsnoepjes, overdrijf hier niet in maar soms kan een keelsnoepje de keelpijn een beetje verminderen. Pas wel op met te veel nemen want dat kan een laxerend effect geven! En of je dat nou zo graag wilt...

- Thee met honing! Misschien een beetje een oude tip, maar het werkt opzich wel!

- Gorgelen met water en zout! Doe dat een paar keer per dag en je zult zien dat je keelpijn al minder wordt.

Voor de rest is het gewoon een kwestie van tijd en vooral warm aankleden, dus haal die warme sjaals maar weer uit de kast!
Wat doe jij tegen keelpijn?

Liefs, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten